Mitsubishi Jisho Sekkei Asia Build It Back Better Vol.2
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I8LACREMMOC(1) Pardigm shift in consumption patterns Commercial facilities must source for new ideas to retain the flow of physical customers to keep up with the shift towards online means. It is necessary to stimulate the consumer’s interest with unique experiences. By merging with various programmes, shopping becomes more multifunctional and versatile and re-emerges as the center of “life entertainment”.(2) Creating flexible and resilient facilitiesWith the changes in people’s lifestyles, commercial facilities must optimise for regional outreach, market conditions and social changes. Differences in shopping behavior can be observed from the comparison of stores that support daily life, city malls for purchasing specific products, and suburban malls for leisure and day trips. The product, purpose, and distance to the store/facility affect shopping behaviour directly. There is a need for greater flexibility and resilience in facilities to transform to the appropriate operational method. (3) Creating a safe and Omnipotent environmentIt is expected that commercial facilities in the future will be multi-purpose and omnipotent, incorporating different elements, taking various forms. Universal design is necessary to facilitate customers regardless of generation, gender or family structure.It is necessary to create environments which bring nature close, through open spaces integration in both indoor and outdoor spaces. Apart from soothing the mind, these open spaces can also act as measures to ensure sufficient ventilation and prevent crowding even in a natural disaster such as an earthquake or in a pandemic situation. Facilities can be converted into evacuation centers and medical support facilities for the community. Flexible and resilient facilities designed based on the omni-channel approach, will not only respond to the flexible changes in commercial facilities in the future but will also play an important role in the region.We must BUILD IT BACK BETTER!In recent years, the nature of shopping has extended from physical stores to a diverse range of online platforms. Amidst this evolving consumption pattern, new commercial buildings must introduce adopt new and current concepts in order to remain as desirable destinations. As commercial facilities begin to include public elements, they must provide a safe, healthy and comfortable environment for all users.(2)フレキシブルでレジリエントな施設づくり人々のライフスタイルが変化するなか、商業施設は、これまでの常識や固定概念の殻を破り、地域やマーケットの状況や社会の移り変わりに合わせて最適化する必要があります。基本的な買物行動の形態の違いは、日常生活を支えるストアやストール、特定の商品を購入する為のシティモール、レジャーや日帰り旅行の為の郊外モール等に表れています。商品や目的性や店舗・施設までの距離によって、買物行動の形態は変化します。また先述のように、地域やマーケットの状況や社会環境によってもフレキシブルに変化し、レジリエントで、スムーズな変化や運用を実現する施設であることが同時に求められます。(3) 安全で包括的な環境これからの商業施設は、多様な要素をマルチに取込み多目的で全能な環境(オムニチャンネル)になると予想されます。よって施設内では、ユニバーサルデザインを積極的に取込み、世代や性別や家族構成などに関係なく、様々なお客様を安全に、スムーズかつ快適にナビゲートする必要があります。また、敷地周辺のコンテクストを取込み、地域と一体的に公開空地を整備したり、屋内外を通して充実した快適な休憩スペースを提供しながら、自然を身近に感じることができる環境づくりが求められるでしょう。それは、人々の心を癒すだけでなく、地震などの自然災害やパンデミックの環境下でも、十分な換気確保とともに密を避ける工夫のひとつになり得ると言えます。ゆとりある施設づくりは、地域の避難所や医療支援施設にも一時利用され、まさしくコミュニティハブとしての役割を果たすことになるでしょう。オムニチャンネルをベースとしたフレキシブルでレジリエントな施設づくりは、将来の商業施設の柔軟な変化に対応するだけではなく、地域のサポート施設としても重要な役割を果たすでしょう。We must BUILD IT BACK BETTER!近年、実店舗でショッピングするという行動だけでなく、ネットショッピングをはじめとするプラットフォームが多様化し、購買行動が変化する中、新しい商業建築は目的地になり得る為の新しいアイデアを導入し、時代に適応する必要があると考えられます。また、商業施設は公共要素を含むことから、建物は安全で健康的で快適な環境を提供する必要があります。(1) 購買行動のパラダイムシフトショッピングの形態は徐々にオンラインプラットフォームが占める割合が増加しており、商業施設や小売業者は、顧客を惹きつける為の新しい工夫を模索しなければなりません。ただ買物に行くという行動だけではなく、その場やその時間を体験する為に出掛けるという消費者の興味を刺激し、行動を誘発する必要があります。いま新しい商業施設は、従来の商業施設や小売店舗とは違い、様々なプログラムと組み合わせた「ライフエンターテイメント」の中心として、多機能化・多目的化が進んでいます。COMMERCIAL 商業施設

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