Mitsubishi Jisho Sekkei Asia Build It Back Better Vol.2
24/52

NOTACUDEI(1) Health - focused learning environmentTo create a healthy environment for learning, adjustments will be made to focus on environmental wellness, through the active utilization of outdoor spaces and integrating blue and green elements. Individualized pocket spaces will also be provided for quiet working or studying situated within the vibrant learning hub. The combination of these natural and built elements have been known to boost mental health and enhance user experience.(2) Sustaining social interactions and community learningCommunal interactions can be cleverly planned by integrating destinations. Forging new connections in the community, a diverse and vibrant environment is created. Being publicly accessible and hosting functions like housing the tourist board at night, the facility will have greater community outreach. (3) Digitalization and the transformation of learningCoupled with advanced technology, learning can be increasingly digitalized and online platforms will be utilised. The recognition of the need to gather in a common facility and learn in an environment with physical communication will also surface. Measures to maintain and manage the health safety of users will likely be an important consideration in the Future. (4) Resilience nodes in the cityBy functioning as a refuge center during times of crisis, the education facility can better contribute to the neighborhood.The facility supports the community by creating an environment that brings people together and also provides a safe and resilient hub.Learning spaces in the city play a large role in creating a health-focused environment for its users. Not only do public infrastructure such as these become key in ensuring safe community interactions, but also in creating resilient nodes in the city.We must build education facilities better to ensure health and wellbeing in both the private learner and public community.We must BUILD IT BACK BETTER!24(1) 健康に焦点を当てた学習環境人に優しい学習環境を作るために、自然採光・自然通風など自然の力を利用することに加え、屋外スペースを積極的に活用するなど施設の内外を通しWellnessに重点を置いた環境を整備することが求められます。多様な学習内容、その時の気分や気候などで自由に選択できる場の提供が不可欠です。自然環境を生かした多様な学習空間は、心身の健康と多くの経験を作り出します。(2) 地域社会と連携する学習スペースオープンな学習スペースでは利用者が動きまわることでコミュニケーションが誘発されます。そこでは、新たな出会いが生まれ、地域社会との交流が促進されます。地域に積極的に開放し、地元住民と連携することで、地域社会にとっても持続的に活用される不可欠なスペースとなります。(3) デジタル化による学習環境の変化高度なテクノロジーと組み合わさることで、学習はますますデジタル化され、オンライン授業等も積極的に活用されるでしょう。一方、施設に集まり、人とコミュニケーションをとりながら学ぶことの重要性も、再認識されています。施設利用者が安全・安心して利用できる教育施設として建物利用者の入館前体温チェックなど今までにない安全管理も今後必須となるでしょう。(4) 地域のレジリエンスセンター教育施設は、災害時の避難場所や救護センターとして利用できる計画とすることで、より地域に貢献することができます。教育施設は、都市や人に優しい環境を作り出すうえで重要な役割を担っています。地域社会との連携だけでなく、地域のレジリエントで安全な拠点となる施設と言えるでしょう教育施設は、都市や人に優しい環境を作り出すうえで重要な役割を担っています。特にパブリックスペースは、地域社会との連携を図る場所として、地域のレジリエントで安全な拠点として重要な施設と言えるでしょう。学習環境と地域コミュニティの両面で人に優しくより良い環境の教育施設が求められるでしょう。We must BUILD IT BACK BETTER!EDUCATION 教育施設

元のページ  ../index.html#24

このブックを見る