三菱地所設計 YEARBOOK 2016
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Year Book 2016Topics伊東屋銀座本店建て替えプロジェクトCM業務CM Work for Reconstruction of Itoya Ginza Flagship Store東京・銀座の老舗文房具店伊東屋の本店建て替えプロジェクトにおいて、当社はコンセプトメーキングを軸にしたコンストラクションマネジメント業務(CM業務)を担当しました。本店の再編にあたり、従来型の小売業態を変革していくには、プロジェクトに携わる全員が発注者の目指す方向や企業理念をきちんと共有することが必要と考えました。当社は、企画段階よりソフト面の議論が尽くされる仕組み・体制を構築。単に建物の完成にとどまらず、竣工後の運営を見据えたプログラム検討というソフト面のCM業務にも注力しました。また新店舗の実現に向け、最適な設計、施工の体制となるよう発注区分・発注のタイミングを工夫しました。通常より早い段階から本体設計者・内装設計者と検討を始め、コンセプトメーキングの議論を重ねたうえで設計に着手しました。これにより、厳しい工程でしたがプロジェクトの進路がぶれることなく、品質を確保しながら事業予算内で発注者の求める建物を実現しました。For the reconstruction of the Ginza agship store of Itoya, the renowned stationary dealer, Mitsubishi Jisho Sekkei was entrusted with construction management (CM) work with a focus on concept development. One of the client’s goals in the reorganization of its agship store was to reform its existing business modes. To enable this goal, it was essential for all project members to understand and share the client’s strategy and corporate ideals.From the planning stage, Mitsubishi Jisho Sekkei’s CM team systematically reviewed and debated these strategic aspects of the project. Beyond simply completing the building, we focused on the program for business operations after completion. To enable optimum design and construction of the new store, we paid special attention to contract categories and timing. We began reviews at an earlier stage than usual with the architectural and interior design rms, so that design work began on the basis of thorough discussions of concept making. As a result, despite the tight schedule, the project proceeded smoothly and delivered the building envisioned by the client, within budget and on a high level of quality.02032

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